دسته‌بندی نشده

آزمون تومر چیست؟ همه چیز در مورد آزمون TÖMER

آزمون تومر (TÖMER)،  آزمونی معتبر برای دریافت مدرک زبان ترکی استانبولی است. این آزمون توسط بیشتر دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که مهمترین آن‌ها آزمون تومر دانشگاه آنکارا و استانبول هست. مدرک تومر برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه به زبان ترکی و دریافت بورسیه تحصیلی ضروری می‌باشد. این آزمون کاملا هم سطح آزمون‌های تافل و آیلتس برای زبان ترکی است. آزمون تومر در کشور ایران فعلا در شهرهای تبریز و تهران برگزار می‌گردد. مدرک تومر نشان دهنده این است که از دانش کافی برای تحصیل به زبان ترکی برخوردار هستید.

آزمون تومر چیست؟

آزمون تومر (TÖMER) مخفف کلمات Türkçe Öğretim Merkezi، به معنی مرکز آموزش زبان ترکی می‌باشد. این آزمون از اهمیت بالایی برای ورود به اکثریت دانشگاه‌های ترکیه برخوردار است. به ویژه دانشگاه‌هایی که در آن‌ها به زبان ترکی تدریس می‌شود. این آزمون دانش کلی داوطلب را در همه بخش‌های مختلف زبان ترکی استانبولی مورد سنجش قرار می‌دهد. آزمون tomer از بخش‌های زیر تشکیل شده است:

  • Writing (نوشتاری)
  • Listening (شنیداری)
  • Structure (ساختار)
  • Reading (خواندن)
  • Spoken Production (تولید گفتاری)
  • Spoken Production (تعامل گفتاری)

آزمون تومر به دو صورت آزمون گواهی تومر (Sertifika) و آزمون دیپلم زبان ترکی (Diploma) است که با فراگیری تئوری و عملی زبان ترکی و کسب مهارت می‌توانید در این آزمون‌ها موفق شوید. اگر شما در سطوح A1 ، A2، B1 و B2 باشید، گواهینامه به شما اعطا می‌گردد. زمانی که در سطح C1 موفق باشید، به شما دیپلم داده می‌شود. گواهینامه و مدرک دیپلم TÖMER تا 2 سال پس از تاریخ دریافت معتبر می‌باشد.

همانطور که اشاره کردیم برای افرادی که قصد ادامه تحصیل، دریافت تابعیت و اخذ شهروندی در ترکیه را دارند؛ داشتن گواهی تومر مزیت به شمار می‌رود. نمره دریافتی از این آزمون می‌تواند با توجه به هدفی که در پیش دارند متفاوت باشد. آزمون تومر در 3 سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته است.

مراکز آزمون تومر در ایران

مکان مخصوصی به عنوان مرکز اصلی آزمون تومر در ایران وجود ندارد و فقط دو دانشگاه آنکارا در تهران و دانشگاه قاضی ترکیه اقدام به برگزاری آزمون Tomer می‌کنند. برای شرکت در آزمون دیگر دانشگاه‌ها مانند استانبول باید به محل دانشگاه در ترکیه مراجعه نمایید. آزمون تومر دانشگاه آنکارا در اکثر موارد در دانشگاه تهران و توسط یکی از موسسات آموزش زبان صورت می‌گیرد.

آزمون تومر در استانبول

به جز دانشگاه آنکارا که چند حوزه ی امتحانی در ترکیه برای برگزاری آزمون تومر دارد، دانشگاه استانبول و قاضی در محل دانشگاه خود آزمون را برگزار می‌کنند. برای شرکت در آزمون tomer دانشگاه استانبول حتما باید در استانبول حضور داشته باشید. در سال‌های گذشته مدرک تومر دانشگاه استانبول از ارزش بسیار زیادی برخوردار شده و اکثر دانشگاه‌ها و ارگان‌های دولتی ترکیه مدرک تومر استانبول را قبول می‌کنند.

نمونه سوالات آزمون تومر ترکیه

اگر مهارت پایه زبان ترکی شما به حد کافی رسیده است و می‌خواهید قبولی خود در آزمون زبان ترکی تومر را تضمین کنید باید از همین حالا به فکر جمع‌بندی و مرور آموخته‌های خود باشید. از اصلی‌ترین مراحل آمادگی برای آزمون، حل چندباره نمونه سوالات و مرور آن‌ها همچنین شرکت در کلاس‌های استاد آرمین نان چائی در آموزشگاه اندیشه قلم است. با شرکت در این آزمون‌ها بی اغراق شما بالاترین نمره در آزمن تومر را کسب خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *