دسته‌بندی نشده

بهترین فیلم‌ها برای آموزش زبان فرانسه

بهترین فیلم ها برای آموزش زبان فرانسه

بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند که زبان فرانسه را بیاموزند و تمایل دارند هرچه سریع‌تر به آن زبان مسلط شوند. از دلایل یادگیری این زبان، هر چه که باشد، روش‌های مختلفی برای یادگیری آن وجود دارد.

اکثر زبان آموزان از کلاس‌های آموزشی برای یادگیری زبان فرانسه استفاده می‌کنند (اگر شما هم علاقه‌مند به یادگیری زبان فرانسه هستید، با مشاورین ما در اندیشه قلم تماس حاصل فرمایید.)، بهترین راهی که می‌توانید همراه با آن به یادگیری خود سرعت ببخشید، استفاده از فیلم و سریال فرانسوی است.

اما سوال اینجاست! بهترین فیلم‌های فرانسوی چه هستند و چگونه به یادگیری زبان فرانسه کمک خواهند کرد؟

همراه ما باشید تا در ادامه بهترین فیلم‌ها برای آموزش زبان فرانسه را به شما معرفی نماییم.

فیلم و سریال چگونه به ما در یادگیری زبان فرانسوی کمک می‌کند؟

با تماشای فیلم و سریال به زبان فرانسه نه تنها می‌توانید زبان فرانسوی خود را تقویت نمایید، بلکه حتی می‌توانید درک فرهنگی خود را نیز از فرانسوی زبان‌ و کشور فرانسه را بالا ببرید.

قاعدتا برای تمامی افراد مبتدی یادگیری زبان فرانسوی آسان نخواهد بود اما یکی از راه‌هایی که می‌توانید زبان فرانسوی خود را تقویت نمایید تماشای فیلم و سریال است.

این کار به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید اطلاعات مناسبی را از روش و طریقه زندگی فرانسوی زبانان در روزمره شان بدست آورید و عبارات و اصطلاحات کاربردی زبان فرانسوی را یاد بگیرید.

یکی دیگر از مزیت‌های این کار تقویت لغات زبان فرانسوی است بدلیل اینکه بسیاری از لغات را مکررا خواهید شنید و نیز لغات معادل و جدیدی را یاد خواهید گرفت.

 

۱-فیلم Le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain

فیلم Le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain

آملی روایت داستان احساسی زنی جوان، خجالتی و ساده لوح است که در پاریس زندگی می کند. او در کافی شاپ کار می‌کند و آدم‌هایی را می بیند که اغلب غمگین هستند.

یک روز او تصمیم می گیرد که کمی متفاوت عمل کند. او در شهر می گردد و سعی می کند که به انسان ها محبت کند.

این فیلم از مشهورترین فیلم‌های فرانسوی در چند سال اخیر می‌باشد و بیشتر افراد آشنایی لازم را با آن را دارند. احتمالا شما این فیلم را قبلا با زیرنویس تماشا کرده اید. آشنایی با داستان فیلم فهمیدن زبان آن را آسان تر می کند.

علاوه بر این دیالوگ های فیلم ساده هستند و فقط درتعداد کمی از صحنه ها دیالوگ ها خیلی سریع گفته می‌شود.

داستان ساده ای دارد و حتی اگر شما زبان فیلم را متوجه نشوید، حداقل با تماشای این فیلم، اولین قدم را به سوی تماشای فیلم‌های فرانسوی گذاشته‌اید. Audrey Tautou نقش زن فیلم که در موردش توضیح دادم هم اکنون از چهره های معروف سینمای فرانسه است..

۲- فیلم Priceless

فیلم Priceless

داستان در مورد کارگری است که در هتل کار می کند به نام Jean، او عاشق یکی از مسافران می شود به نام Irène و تلاش می کند که با حمایت هایش دختر را تحت تاثیر قرار دهد.

دختر علاقه دارد که با مرد پولداری ازدواج کند تا جایی که ازدواج با پیرمرد پولدار را به ازدواج با جوان بی پول ترجیج می دهد و پسر این را می فهمد.

بعد از مدتی پسر تمام پول هایش را برای دختر محبوبش خرج می کند و شغلش را نیز از دست می دهد، سپس او تصمیم می گیرد مثل Irène با پیرزن های پولدار دوست شود.

فیلم، داستان ساده ای دارد و همچنین زبان آن خالی از هرگونه سختی و پیچیدگی می باشد، محتوای این فیلم مثل تمام فیلم‌هایی که تماشا کردن آن ها برای زبان آموزان مفید می‌باشد، قابل فهم است و اگر شما تمام دیالوگ ها را متوجه نشوید دست کم با داستان آن می توانید ارتباط برقرار کنید.

فیلم صحنه های خنده دار زیادی دارد و حتی برای کسانی که تسلط کافی روی زبان فرانسه ندارند نیز سرگرم کننده است.

۳- فیلم Taxi

فیلم Taxi

دنیل مامورپیک در پیتزا فروشی است ودر مارسیز زندگی می کند. یکی از مهارت هایش رانندگی با سرعت بالا می باشد.

او به تازگی گوهی نامه رانندگی اش را گرفته و تصمیم دارد که کار جدیدی را آغاز کند. در همین حین او به یک مامور پلیس کمک می کند تا یک باند خلاف کار آلمانی را دستگیر کند…

این فیلم، اعتقادی و کلاسیک است و این مسائل در دیالوگ های آن ها مخصوصا در مورد رانندگی با سرعت های وحشتناک دیده می شود.

این فیلم دیدگاه فرانسوی ها را در مورد فیلم های خشن و سرعتی نشان می دهد.

فهمین فیلم آسان است زیرا حرکاتی که در فیلم وجود دارد متناسب با دیالوگ های بازیگران می باشد. البته در کنار این همه حرکات سریع که در فیلم وجود دارد، تعداد زیادی دیالوگ های خنده دار در فیلم وجود دارد.

به احتمال زیاد زبان آموزان سطح متوسط تمام شوخی ها رابرای بار اول متوجه نمی شوند. فیلم شما را با فرهنگ فرانسوی ها خیلی خوب آشنا می کند.

 

4. La science des réves

یادگیری فرانسه با La science des réves

یکی دیگر از فیلم‌های سینمای فرانسه فیلم علم رویاها است که در سال ۲۰۰۶ ساخته شده که یک فیلم فانتزی کمدی است که از لحاظ بصیری بسیار جذاب می‌باشد.

این فیلم براساس یک داستان خواب کودکانه شکل گرفته است. سادگی فیلم و لغات مورد استفاده در این فیلم،‌ این فیلم را برای یادگیری زبان فرانسوی بسیار مفید و مناسب کرده است.

همچنین فیلم دارای عبارات بسیار زیادی در حالت کمدی است که باعث می‌شود شما با لحن طعنه آمیز و طنز گونه فرانسوی نیز آشنا شوید. این فیلم بسیار برای افراد مبتدی زبان فرانسه توصیه می‌شود.

 

5. Un Prophéte

یادگیری فرانسه با un prophéte

فیلم پیام‌رسان که یکی از شاهکارهای سینمای فرانسه در ژانر جنایی است در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است.

داستان فیلم در مورد یک پسر ۱۹ ساله است که نژادی فرانسوی عربی دارد که به ۶ سال زندان محکوم شده است. البته برای جرمی که آن را مرتکب نشده است. همچنین توانایی خواندن و نوشتن را نیز ندارد.

در زندان درگیر اتفاقات عجیبی می‌شود و در بین دو گروه گانگستری گیر کرده در حالی که تمام تلاش خود را می‌کند تا خود را از مخمصه دور نگه دارد اما این امکان میسر نمی‌شود و درگیر مسائل پیچیده ای می‌شود.

این فیلم به دلیل فضای جنایی که دارد دارای کلمات و عبارات محاوره ای زیادی از زبان فرانسه است که شما را بیشتر با زبان غیررسمی فرانسه آشنا می‌کند که کمتر آن‌ها در کتاب ها و دیکشنری‌ها خواهید دید.

این فیلم می‌تواند به شما برای بهبود زبان فرانسه به صورت محاوره روزمره فرانسوی زبانان آشنا کند و لحن شما را نیتیو نماید اما باید توجه کنید که برخی از این اصطلاحات دارای بار منفی شدیدی هستند و در استفاده از آن‌ها باید محتاط باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *