دسته‌بندی نشده

معرفی بهترین آهنگ ها برای آموزش زبان فرانسه

آموزش زبان فرانسه

یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان فرانسه گوش کردن به آهنگ‌های فرانسوی زبان است. خوشبختانه امروزه بسیاری از زبان آموزان به اهمیت این مسئله پی برده‌اند. گوش کردن به آهنگ‌های فرانسوی با زیرنویس فارسی و مرور چندین و چند باره متن آهنگ و حتی زمزمه آن می‌تواند کمک بزرگی به پیشرفت شما در آموختن این زبان کند.  یکی از بهترین تکنیک‌های یادگیری در کنار آموزش دیدن در آموزشگاه زبان اندیشه قلم و مطالعه، استفاده از موسیقی است. این روش مزایای دیگری نیز برای شما به همراه خواهد داشت از جمله تقویت حافظه و ایجاد حس آرامش (و در نتیجه افزایش تمرکز ذهن).

 

بسته به اینکه در چه سطحی از زبان فرانسه قرار دارید و میزان تسلط شما به زبان فرانسه چقدر است شاید کار شما کمی متفاوت باشد. برای مثال ممکن است فردی که دارای تسلط زیادی به این زبان است، با یک یا نهایت دو بار گوش کردن به یک آهنگ یا موزیک فرانسوی، به راحتی متوجه بیشتر متن آن (یا دست کم پنجاه درصد) بشود ولی فرد دیگری که زبانش ضعیف است و تسلط کمتری نسبت به واژه ها و گرامر زبان فرانسه دارد، مجبور شود که بارها و بارها آن آهنگ را گوش کند و به متن آن مراجعه کند. اما خبر خوب اینکه در هر صورت، شما می توانید با انجام مراحل زیر با کمک موزیک فرانسوی نه تنها لذت ببرید بلکه مهارت های زبان خود (به خصوص مهارت شنیداری و همچنین درک مطلب فرانسه) را با روش های زیر بهبود و زبان خود را تقویت کنید:

  • گوش کردن به آهنگ های متنوع و مختلف فرانسوی
  • پیدا کردن متن آهنگ های مورد نظر(و ترجمه آن)
  • استفاده از دیکشنری جهت پیدا کردن معنی لغات و اصطلاحات زبان فرانسه
  • در صورت امکان تماشای کلیپ ویدئویی آهنگ با زیرنویس فارسی

معرفی بهترین آهنگ‌ها برای یادگیری زبان فرانسه

 

Les Champs Élysées by Joe Dassin

این آهنگ فرانسوی بسیار جذاب است و دارای یک ملودی گیراست. کلمات داخل آهنگ برای درک کردن زیاد سخت نیستند و افرادی که سطح متوسطی در زبان فرانسه دارند می توانند بسیاری از این کلمات را به خوبی متوجه شوند.

 

Papaotai by Stromae

این آهنگ یکی از آهنگ های بسیار مناسب برای افراد مبتدی در زبان فرانسه است که از افعال حال ساده استفاده می کند و بسیاری از کلمات و جملات این آهنگ جز کلمات و جملاتی است که افراد در مکالمات روزمره از آن ها استفاده می کنند.

 

Quelqu’un qui m’a dit by Carla Bruni

این آهنگ دارای یک ریتم آرام می باشد و بسیار دلنشین است. این آهنگ مناسب افراد مبتدی و متوسط زبان فرانسه است.

 

La vie en rose by Edith Piaf

این آهنگ یکی از آهنگ های کلاسیک فرانسوی است که دارای یک متن ساده می باشد و حتی اگر در سطح پایه زبان فرانسه می باشید این آهنگ را درک خواهید کرد. همچنین این آهنگ از افعال حال ساده استفاده می کند.

 

Non, je ne regrette rien by Edith Piaf

این آهنگ نیز یکی دیگه از آهنگ های بسیار خوب برای افراد مبتدی از ادیث پیاف است.

 

Pour que tu m’aimes encore by Celine Dion

این آهنگ از خواننده معروف سلین دیان از جمله آهنگ هایی است که براحتی به ذهن سپرده می شود. و برای یادگیری بسیار عالی است.

 

Bella by Maitre Gims

اگر طرفدار آهنگ های هیپ هاپ هستید این آهنگ برای شما بسیار مناسب است. در آهنگ های این خواننده جملات غیررسمی و اصطلاحات فرانسوی زیادی را می توانید یاد بگیرید.

 

Dernière Danse by Indila

این آهنگ دارای یک ریتم آرام بوده و شما می توانید بسیاری از کلمات را متوجه شوید دو آهنگ دیگه این خواننده یعنی SOS و Tourner Dans le Vide نیز بسیار معروف و برای یادگیری مناسب هستند.

 

 

اگر به این دست از مقاله‌های مربوط به زبان‌های خارجی علاقه دارید، به صفحه مقالات ما مراجعه نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *