دسته‌بندی نشده

معرفی سریال برای تقویت زبان انگلیسی

تماشای سریال‌های انگلیسی زبان روشی عالی برای بهبود و تقویت دانش زبانی افراد می‌باشد. بسیاری از افراد که به زبان انگلیسی تسلط پیدا کرده‌اند این کار را مدیون تماشای فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی زبان هستند. به‌طور مثال، مردمان اسکاندیناوی جز بهترین انگلیسی زبانان غیربومی در جهان هستند و از نظر سطح زبان با امریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و استرالیایی‌ها برابری می‌کنند. اگر از آن‌ها بپرسید که چگونه به این سطح زبان دست یافته‌اند، احتمالا تعجب می‌کنید. برعکس تصور برخی افراد، دلیل دانش زبانی این افراد فقط حضور در کلاس‌های آموزش زبان و یا انجام تمرینات سخت و پیچیده نیست. این موضوع دلیلی بسیار ساده‌تر دارد. در این تعداد کشورها، سریال‌ها دوبله نمی‌شوند، بلکه به زبان انگلیسی و با زیرنویس زبان محلی پخش می‌شوند. پس بدین ترتیب مردمان سوئد و دانمارک از کودکی اکثر برنامه‌های تلویزیونی را به انگلیسی تماشا می‌کنند.

یادگیری و تقویت زبان انگلیسی به کمک سریال‌های انگلیسی‌زبان، روش مؤثری می‌باشد. به طور معمول در طول سریال‌ها شما با موقعیت‌های زیادی از زندگی روزمره مواجه می‌شوید و می‌توانید دیالوگ‌ها اصطلاحات مرسوم در زبان انگلیسی برای هر موقعیت خاص را به‌راحتی یاد بگیرید. همچنین یادگیری زبان انگلیسی از طریق سرگرمی و با تماشای سریال بسیار آسان‌تر است. اما اینکه کدام سریال‌ها برای آموزش مناسب هستند، تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. لطفا تا پایان این مقاله وبسایت اندیشه قلم همراه ما باشید تا تعدادی از سریال‌های مناسب برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی را به شما معرفی نماییم.

1- سریال تئوری بیگ بنگ Big bang theory-کمدی-علمی:

یکی از محبوب ترین سریال های تمام طول تاریخ! بیگ بنگ تئوری بر خلاف سریال دوستان، حاوی جملات و کلمات علمی بیشتری ست. محوریت مجموعه چند شخصیت نابغه (به اصطلاح «بچه مثبت») است که مهارت‌های اجتماعی کمی دارند. لئونارد هافستادر و شلدون کوپر، که دو دوستِ هم اتاقی هستند و همسایهٔ روبه‌رویی آن‌ها پنی که بازیگری ناموفق و پیش‌خدمت رستوران است و دو دوست غیراجتماعی آن‌ها مهندس هوافضا هاوارد والوویتز یهودی و متخصص فیزیک نجومی راجش کوترپالی که از هند به آمریکا مهاجرت کرده، ۵ کاراکتر این مجموعه هستند.

 
2-  سریال گریس و فرانکی (Grace and Frankie) – کمدی

گریس و فرانکی

سریال جالبی با قسمت‌های کوتاه و جملات کاملا قابل فهم برای همه. داستان این مجموعه تلویزیونی درباره دو زن حدوداً هفتاد ساله است که شوهرهایشان به تازگی اعلام کرده‌اند که عاشق یکدیگرند و قرار است از زن‌ها طلاق گرفته با یکدیگر ازدواج کنند.

 3- سریال دوستان (Friends)-کمدی:
Series Review: “Friends” | Uniathena
این سریال کمدی که تا امروز برنده جوایز زیادی از جمله جایزه امی شده و حتی از طرف منتقدان، سریال موفقی بوده روایتگر داستان آشنایی زن و شوهریه که پدر خانواده از آینده به گذشته سفر کرده و ماجرای آشنایی‌ش با مادر خانواده رو برای بچه‌هاش روایت می‌کنه. اگر هنوز اول راه یادگیری زبان به‌وسیله سریال‌ها هستید، این سریال  از هر نظر می‌تونه یکی از بهترین گزینه‌ها براتون باشه.
4- سریال جای خوب (The Good Place)-کمدی-فانتزی:

سریال The Good place

این سریال داستان زنی به اسم کریستین بل را روایت می‌کند که پس از تصادفی که باعث مرگ آن شده و وارد جهان پس از مرگ می‌شود. همچنین هر قسمت این سریال حدود 22 دقیقه است، شما می‌توانید به‌راحتی و به‌دفعات زیاد آن را تماشا کنید. در ضمن اگر زبان انگلیسی شما در سطح مبتدی است، سریال The Good Place یکی از بهترین گزینه‌ها برای یادگیری و تقویت واژگان انگلیسی است.

5- سریال اداره (The Office)- کمدی-روزمره:

اداره

سریال اداره یکی از بهترین سریال‌ها جهت یادگیری و تقویت زبان انگلیسی است که از سطوح متوسط تا پیشرفته با بیان جملاتی کاربردی مانند جملات اداری، رسمی و روزمره، همه نیازهای شما را در بر می‌گیرد. سریال The Office داستان کارمندهای اداره فروش کاغذ به نام داندر میفلین در شهر اسکرنتون را روایت می‌کند و چگونگی زندگی‌کردن، دوستی‌ها و وقایع روزمره آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “معرفی سریال برای تقویت زبان انگلیسی

  1. سارا گفت:

    سلام من فیلم فرندز دیدم خیلی خوبه
    ممنون از مطالب مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *