دسته‌بندی نشده

نکاتی مهم درباره مهاجرت به ترکیه

همیشه امید به زندگی در جایی بهتر و شهری دیگر همراه آدم‌ها بوده است. آن‌ها فکر می‌کنند برای رسیدن به زندگی بهتر و آینده‌ای روشن‌ مهاجرت یکی‌از بهترین راه‌هاست! شاید هم درست و بهترین انتخاب باشد…

در چند سال اخیر مهاجرت ایرانیان افزایش زیادی داشته و مهاجرت یکی‌از مهمترین دغدغه‌های بسیاری از افراد جامعه شده است. البته مهاجرت امری ساده نیست و نیاز به برنامه ریزی و آگاهی بسیار زیادی دارد. یکی‌از مهمترین مسائل مربوط به مهاجرت، انتخاب مقصد درست و مناسب است. ترکیه یکی‌از کشورهای پرطرفدار مردم ایران برای مهاجرت است. چرا که جدا از موقعیت جغرافیایی این کشور و نزدیکی‌اش به ایران، از نظر امکانات رفاهی و گردشگری نیز شرایط بسیار خوبی دارد و از کشورهای پیشتاز منطقه در زمینه تعامل با اروپا محسوب می‌شود. بین تمامی شهرهای ترکیه، شهر استانبول از همه محبوب‌تر است و بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت به ترکیه این شهر را انتخاب می‌کنند.

بسیار از شما این سوال در ذهنتان ایجاد می‌شود که؛ آیا استانبول گزینه مناسبی برای مهاجرت است؟ چه ویژگی‌های دارد و چطور می‌شود به این شهر مهاجرت کرد؟ پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

قبل از اینکه راجع‌ به راه‌های مهاجرت حرف بزنیم، بیایید ببینیم اصلا وضعیت ترکیه برای مهاجرت به چه صورت است!

اول از همه، با اشتراکات فرهنگی شروع می‌کنیم؛ به این علت که نه فقط در این چند سال اخیر، که در طولانی‌مدت، تشابهات فرهنگی زیادی بین مردم ایران و ترکیه وجود داشته. دلیلش هم واضح است دیگر! جدا از اینکه همسایه‌های تاریخی بوده‌ایم، همیشه با هم مراوده و دادوستد داشته‌ایم. به نظر شما این تشابهات چه هستند؟

تشابهاتی مثل:

  • اهالی ترکیه، مانند مردم ایران بسیار خانواده‌دوست‌اند؛
  • از لحاظ شیوۀ رفتاری و خون‌گرم‌بودن بسیار شبیه به یکدیگرند؛
  • از نظر فرهنگ غذایی، مردم دو کشور به گروه‌های غذایی نسبتا مشابهی علاقه دارند.

با توجه به این موارد، اگر بگوییم هرکسی، با هر سبک زندگی و هر طرز فکری، می‌تواند راجع‌به مهاجرت ترکیه فکر کند و برایش برنامه بریزد. در ادامه، تعداد دیگری از پارامترها و شرایط مهاجرت به ترکیه را می‌خوانید:

  • ترکیه، واسط بین اروپا و آسیاست؛ بنابراین با مهاجرت ترکیه، می‌توانیم در چشم‌به‌هم‌زدنی خودمان را به باقی کشورهای دنیا برسانیم!
  • غذاهای ترکیه، بیش‌ازحد لذیذ هستند؛ بنابراین با زندگی در ترکیه، باید حسابی مراقب رژیم غذایی‌مان باشیم!
  • در ترکیه، همه‌چیز تا حد زیادی رنگ‌وبوی ایران را می‌دهد؛ بنابراین مهاجرت به ترکیه همانا و زنده‌شدن احساس حضور در خانه، همانا!
  • ترکیه نیز از آن کشورهای چهارفصل است! پس اگر سرمادوست هستید یا گرماپسند، همیشه گزینه‌هایی روی میز دارید! از مهاجرت به استانبول گرفته تا زندگی در مارماریس.

اگر برای مهاجرت به دنبال آموزشگاهی مطمئن برای آموزش صحیح و سریع زبان ترکی استانبولی هستید، مشاورین ما در آموزشگاه اندیشه قلم شما را راهنمایی خواهند کرد.

021-55033423

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *