دسته‌بندی نشده

قوانین آزمون IELTS

در این مقاله به تمامی سوالات شما راجع به آزمون آیلتس IELTS پاسخ خواهیم داد!

در ابتدا برای پاسخ به سوال آیلتس چه آزمونی می‌باشد؟! باید بگوییم که این آزمون برای سنجیدن مهارت‌ها و توانایی زبانی غیر انگلیسی زبانان می‌باشد که به هدف تحصیل، کار و یا زندگی می‌خواهند به زبان انگلیسی صحبت کنند.

نمره‌ای که در این آزمون کسب می‌کنیذ توانایی شما برای برقراری ارتباط در محیط‌های اجتماعی، کاری و آکادمیک را نشان می‌دهد.

در بسیاری از مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها، محیط‌های کاری و سازمان‌ها در کشورهایی مانند بریتانیا، استرالیا نیوزیلند و... نمره آیلتش شما نشان دهنده توانایی شما در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی می‌باشد.

آزمون آیلتس در دو دسته‌ی عمومی و آکادمیک برگزار  می‌گردد.

در آزمون عمومی (General) آیلتس مهارت شما در استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت‌های عمومی مانند محیط‌های کاری، اجتماعی و... سنجیده می‌شود.

در آزمون آکادمیک (Acadeic) آیلتس مهارت شما در استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت‌های تحصیلی کارشناسی و بالاتر، موقعیت‌های شغلی مهندسی و ... سنجیده می‌شود.

آزمون آیلتس در دو بخش برگزار می‌گردد:شنیداری و نوشتاری

آزمون نوشتاری:

در آزمون نوشتاری دو بخش مد نظر می‌باشد؛ آکادمیک و عمومی.

دراین بخش به مدت زمان 1 ساعت فرصت دارید! این آزمون در دو بخش (150) و (250) کلمه برگزار میگردد که در یک بخش راجع به کلمات جدول باید توضیح داده شود و در بخش ذیگر سوالی پرسیده می‌شود که داوطلب می‌باشید نظر و احساسات خود را راجع به آن موضوع بیان کند.

آزمون شنیداری:

این آزمون از 4 بخش تشکیل شده است که هر بخش حاوی 10 سوال می‌باشد. که سوالات شامل پاسخ‌های کوتاه، چندگزینه‌ای، خلاصه نویسی، نامگزاری و... می‌باشد. که داوطلب یک بار این بخش را می‌شنود و همان لحظه باید پاسخ بدهند.

حداقل ترین نمره آیلتس برای تحصیل در دانشگاه‌ها چند است؟

هر دانشگاه نمره‌خاصی را برای پذیرش دانشجو در نظر دارد. اما به صورت کلی حداقل ترین نمره برای قبولی در دانشگاه‌ها 5.5 می‌باشد.

داوطلبان از چه سنی می‌توانند در آزمون آیلتس شرکت کنند؟

هیچ گونه محدودیتی از سمت نهاد برگزار کننده برای شرکت در آزمون آیلتس از لحاط سنی لحاظ نگردیده است. اما بهتر است که داورطلب برای شرکت در این آزمون حداقل 16 سال داشته باشد.

 

برای شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون IELTS با مشاورین ما در ارتباط باشید.
021-55033423
021-55017892

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *